Kaffe=Migræne?

Det slog mig lige pludseligt i går. For ca 4 år siden begyndte jeg at få migræne indimellem. For godt 5 år siden begyndte jeg at drikke kaffe. Jeg ved ikke om der er en sammenhæng, men det kan da ikke udelukkes. Det kunne være rart at få noget mindre migræne. Jeg vil derfor ikke drikke kaffe indtil næste gang jeg får migræne. Jeg vil i hvert fald prøve at huske det.

92 Comments »

  1. Henrik Stidsen said,

    30 October 2006 at 21.35.27

    Held og lykke herfra, det får du brug for! :)

  2. Louise said,

    30 October 2006 at 22.22.55

    Det er da absolut ikke usandsynligt - der er mange sammenhænge mellem kaffens bivirkninger og migræne-symptomer.
    Held og lykke og velkommen på svæklinge-holdet, der ik ka tåle (ret meget) kaffe :(

  3. Mikael said,

    30 October 2006 at 22.34.05

    Henrik: Tak.. det tror jeg også…

    Louise: Ja.. nu må vi se hvad resultatet bliver. Godt vi kan råæde slik stadigvæk! ;)

  4. Steffen said,

    31 October 2006 at 03.58.43

    holde dig fra kaffe… Wow, jeg håber på at du finder ud af at det ikke er kaffen…

  5. Rebekka said,

    31 October 2006 at 06.14.31

    Jeg får hovedpine af for meget sukker, så hvis du finder ud af, at det ikke er kaffen, kan det være det er slikket, der står for tur næste gang… :mrgreen:

  6. Lars Kloster Silkjær said,

    31 October 2006 at 09.12.15

    Held og lykke med eksperimentet! Glæder mig til at høre om udfaldet.

  7. Mikael said,

    31 October 2006 at 09.14.40

    Steffen: Ja, det gør jeg også.. men det skal forsøges!

    Rebekka: Hvilken slags hovedpine? Migrænehovedpine?

    Lars: Tak. Jeg får vist brug for støtte undervejs! ;)

  8. Nikolaj said,

    31 October 2006 at 09.25.23

    Selv hvis du får migræne igen uden at have drukket kaffe, betyder det vel ikke nødvendigvis at kaffen er frikendt. Måske skal der længere tids afholdenhed til før symptomerne forsvinder.

  9. Mikael said,

    31 October 2006 at 10.25.48

    Ja, det tænker jeg også… desværre. Der skal vel mindst et par uger eller mere til. :(

  10. Louise said,

    31 October 2006 at 21.17.30

    Uha ja, så længe vi ik ska opgive slikket!!

  11. Jesper said,

    31 October 2006 at 21.48.52

    Jeg får hovedpine, hvis jeg IKKE får kaffe. Hvis der går gor mange timer fra jeg står op til jeg drikker den første kop med sort, så melder hovedpinen sig. Så skal jeg bare drikke en kop… og pist væk er hovedpinen.

    ps. jeg har læst med et stykke tid. hyggelig blog du har.

  12. Mikael said,

    31 October 2006 at 22.35.48

    Louise: Slikket er vores liv.. næsten. Slik i overflod! ;)

    Jesper: Ja, sådan gik det også i dag. Hovedpinen begyndte at melde sig lidt over middag. Her til aften blev den værre og værre og gik over i noget migræne. Så jeg drak en kop kaffe her til aften. Det hjalp dog ikke på det, men et par hovedpinepiller gør vist.
    Egentlig synes jeg det er lidt skummelt at jeg måske er blevet så afhængig af kaffe, at jeg får abstinenser ved ikke at drikke det…
    Tak! Hyggeligt du læser med! :)

  13. Birgitte said,

    31 October 2006 at 22.45.19

    Her kommer fagidioten så op i mig. Mikael, det hedder IKKE piller, men tabletter. Forskellen ligger i fremstillingsmetoden. Piller trilles (bruges ikke mere) og tabletter slås (bruges i dag). Og nej, dem der ligner cylinderformede “plastisk-rør” er heller ikke piller. Det er kapsler. ;)

  14. Mikael said,

    31 October 2006 at 22.51.16

    Hmm, hedder det så også at tablettere næse? ;)

  15. Henrik Stidsen said,

    31 October 2006 at 23.32.06

    lol Mikael, den var god :)

    Birgitte - for alle os læg-folk heddet det bare piller det hele, med mindre kan bruse, så er det brusetabletter :)

  16. Steffen said,

    1 November 2006 at 02.16.20

    Hmm, kaffen eller slikket hvad er værst? Om ikke andet så skal du have noget dansk slik med herover. Og ps. billetten Lima - Chiclayo er købt nu. Vi skal tideligt op d. 31…
    At droppe kaffen, jeg forstår dig ikke…

  17. Rebekka said,

    1 November 2006 at 06.56.47

    Mikael: Hvad definerer migræne? Jeg ved ikke af at jeg har det i hvert fald, men jeg har haft perioder i mit liv med hyppige hovedpiner. :mrgreen:

  18. Rebekka said,

    1 November 2006 at 06.57.31

    Mht. kaffen er det måske bedre at trappe ned… :mrgreen:

  19. Mikael said,

    1 November 2006 at 09.02.19

    Steffen: Godt spørgsmål. Jeg er nok afhængig af begge. Bare rolig, jeg tager slik med til jer.. bare skriv en liste! :)
    Tak for billetkøb.. det går nok med at vi skal tidligt op.. jeg er alligevel nok rundt på gulvet af jetlag.
    Det er heller ikke så fedt at droppe kaffen.. det ender det jo nok heller ikke med.. men migræne er heller ikke særlig cool.. :(

    Rebekka: Tjaa.. hvis man har haft det, så ved man.. :)
    Normale hovedpiner kan man ligesom mærke er et bestemt sted i hovedet, hvor det gør ondt. Migrænen er lidt en slags “trækken” et sted inde bag øjnene.. samtidig med at der også oftest følger migræne med. Nogle gange er migrænen slem, andre gange ikke. Nogle gange er det bare en trækken, andre gange er der også normal hovedpine og en ordentlig gang kvalme med. Det er i hvert fald sådan jeg oplever det.
    Og ja, det bliver nok også en nedtrapning.. det andet er vist for drastisk… :)

  20. Nikolaj said,

    1 November 2006 at 14.25.05

    @Jesper: Velkommen i KADDKMB (Klubben Af Dem Der Kommenterer Mikaels Blog)! Hvis du vil af med dine hovedpineanfald, er jag bange for at løsningen ikke er at drikke mere kaffe, men at trappe ud af afhængigheden! :(
    @Birgitte: Du har reddet min dag! Jeg troede ikke der fandtes nogen der var mere irriterende pedantisk end mig! ;)
    @Mikael: “Migrænen er lidt en slags “trækken” et sted inde bag øjnene.. samtidig med at der også oftest følger migræne med.” Du mener vel enten “hovedpine” eller “kvalme” i stedet for “migræne”? (Noget må jeg jo gøre for i det mindste at holde fast i andenpladsen efter Birgitte…)

  21. Maltesen said,

    1 November 2006 at 19.06.51

    Jeg får hovedpine, hvis jeg ikke får min daglige kaffe…

  22. Mikael said,

    1 November 2006 at 20.02.12

    Nikolaj: Ja, jeg mener hovedpine.. :)
    he he, vi har jo hver vores områder at være pedanter på.

    Maltesen: Skørt.. der må altså være noget i kaffen, som påvirker blodtilførslen til hjernen, eller hvad!?

  23. Nikolaj said,

    1 November 2006 at 23.25.25

    Det er vel koffeinen der gør det?

  24. Mikael said,

    2 November 2006 at 00.14.54

    Æv bivirkning.. :(

  25. Rebekka said,

    2 November 2006 at 07.09.45

    Har du fået en officiel diagnose på migræne. Mine hovedpine har ofte følgeskab af kvalme og det bedste, der hjælper er mørke, ro, tryk på næseryggen og vand, nogle gange også mad… :mrgreen:

  26. Mikael said,

    2 November 2006 at 09.02.45

    Lyder lidt som mit…
    Nej, det har jeg ikke. Har aldrig været til læge med det. Det burde jeg nok. Men sådan er der jo så meget man burde, men ikke får gjort… :)

  27. Henrik Stidsen said,

    2 November 2006 at 09.26.31

    Du skal også passe på med det der med at gå til læge, du risikerer at de finder ud af du slet ikke fejler noget :) (eller som i mit tilfælde, at det er gået over for længe siden…)

  28. Mikael said,

    2 November 2006 at 13.50.01

    Det ville jeg da gerne have at vide! :D

  29. Henrik Stidsen said,

    2 November 2006 at 14.21.22

    Vil du ? det hjælper jo da ikke på at du har ondt i hovedet, hvis du ikke fejler noget kan de jo heller ikke gøre noget ved det…

  30. Mikael said,

    2 November 2006 at 15.43.08

    Nej, men hvis det nu stoppede, så var det jo en fin besked… :)

  31. Henrik Stidsen said,

    2 November 2006 at 15.47.29

    Hvis beskeden er nok til at stoppe det så skal jeg da gerne sige det til dig ;)

  32. Mikael said,

    2 November 2006 at 15.53.08

    Tak. Og så vil jeg gerne besøge din læge! ;)

  33. Henrik Stidsen said,

    2 November 2006 at 15.56.53

    Hvad vil du bruge ham til ?

  34. Mikael said,

    2 November 2006 at 16.01.06

    Helbrede mig.

  35. Henrik Stidsen said,

    2 November 2006 at 16.33.32

    Jeg tror din egen læge er ligeså godt til det som han er - og du får jo også temmelig langt til lægen hvis du skal til Esbjerg hver gang ;)

  36. Mikael said,

    2 November 2006 at 18.34.03

    Ja, du har nok ret.. :)

  37. Henrik Stidsen said,

    2 November 2006 at 18.57.08

    Selvfølgelig har jeg ret ;)

  38. Rebekka said,

    2 November 2006 at 20.20.50

    Så er det måske en idé at prøve at skære ned på dig sukkerindtag! :mrgreen:

  39. Rebekka said,

    2 November 2006 at 20.23.41

    Jeg har i øvrigt lige mistet en diagnose, som jeg har haft i en årrække. Jeg fik at vide af min gamle læge, at jeg er kelloiddanner, men i sidste uge hos hudlægen fik jeg at vide, at det er jeg ikke. Det ændrer ikke på, at de grimme ar jeg har på ryggen stadig er lige grimme, men hudlægen mente blot at de var skredet i stedet for… Man skal ikke tro på alt, hvad lægen siger! :mrgreen:

    Mener du så, at jeg lider af migræne?

  40. Mikael said,

    2 November 2006 at 23.07.21

    Kelloiddanner? En der danner ar på ryggen?
    Nu er jeg jo ikke læge.. men det kunne godt minde om det, jeg tænker er symptomer på migræne.

  41. Rebekka said,

    3 November 2006 at 10.01.56

    En kelloiddanner er en, der danner grimt arvæv (så vidt jeg har forstået). Men nu da jeg har mistet den diagnose kan den jo blive erstattet med migrænediagnosen.
    Men det med migrænen er blevet så meget bedre efter jeg har skåret ned på sukkerforbruget. Selvom jeg nok må indrømme at nu hvor jeg er gravid, så spiser jeg sukker når jeg har lyst til det. Men den periode på ca. 1½ år, hvor det eneste slik jeg har spist er chokolade har været med til at jeg har lettere ved at stoppe med at fylde mig i stedet for bare at guffe videre når jeg egentlig ikke har lyst til mere :mrgreen:

  42. Mikael said,

    3 November 2006 at 12.32.36

    Hmm.. måske jeg skulle prøve sukker også. Nu ser jeg ser lige hvordan det går med migrænen, efter at jeg nu kun drikker en kop kaffe om dagen på arbejdet og nogle gange en om aftenen.

  43. Jesper said,

    6 November 2006 at 14.17.41

    @Steffen: Tak for velkomsten i klubben :-) Ja, jeg har prøvet på at trappe ned på kaffen. Men når jeg tirsdag morgen møder kl 6 på arbejde, så er kaffen bare en nødvendighed for at holde mig vågen. Og så går forsøget med at afrusningen ligesom lidt i vasken mindst en gang om ugen….

  44. Mikael said,

    6 November 2006 at 15.08.56

    Puha, det var da også et slemt tidspunkt!!! Lyder slet ikke rart.

  45. Nikolaj said,

    6 November 2006 at 23.18.43

    @Jesper: Det var så mig og ikke Steffen der bød dig velkommen i klubben - men jeg er sikker på at Steffen også hilser dig velkommen, så fejlen er ikke så alvorlig! :)

  46. Jesper said,

    7 November 2006 at 14.16.56

    @NIkolaj: Ups… Jeg havde også lidt travlt da jeg skrev kommentaren. Der er også ret mange kommentatorer at holde styr på ;-) Men tak for velkomsten. :-D

  47. Rebekka said,

    7 November 2006 at 19.00.42

    Jesper: Kender jeg dig irl? :mrgreen:

  48. Jesper said,

    8 November 2006 at 12.52.43

    @Mikael. Det er tidligt ja. Men så har jeg til gengæld også tidligt fri. Det er jo ikke så slemt.

    @Rebekka. Hvem tror du da jeg er? ;-)

  49. Rebekka said,

    9 November 2006 at 07.09.01

    Jesper: Jeg ved ikke, hvem du er, men jeg fandt lige ud af, at jeg havde mødt Henrik (som jeg ikke troede, jeg kendte), så det kunne jo godt være, at jeg også har mødt dig uden at vide det… :mrgreen:

  50. Mikael said,

    9 November 2006 at 09.53.02

    Jeg ved måske godt hvem Jesper er. :)

  51. Jesper said,

    9 November 2006 at 15.14.02

    @Rebekka: Nåå… Men henrik har jeg da også mødt. Men jeg tror ikke jeg har mødt dig. Kender ikke så mange Rebekkaer.
    @Mikael: He he… det begynder at blive lidt sjovt. Men jeg ved også godt hvem du er :-D

  52. Henrik Stidsen said,

    9 November 2006 at 18.26.14

    Hmmm, Jesper, jeg har ingen ide om hvem du er - og jeg har jo mødt så mange mennesker ;)

    Rebekka - kender og kender er måske så meget sagt, men vi har da hilst på hinanden i hvert fald :)

  53. Mikael said,

    9 November 2006 at 18.37.31

    Henrik: Du kender ham også.

  54. Henrik Stidsen said,

    9 November 2006 at 18.46.39

    Sikkert Mikael - men derfor ved jeg da ikke hvem han er alligevel ;)

  55. Rebekka said,

    10 November 2006 at 08.14.34

    Det er skægt hvilket indtryk man får af folk som man aldrig har mødt på denne måde (bloggen). I starten troede jeg at Maltesen var en mand på mine forældres alder fordi jeg kun havde fulgt med på Farens blog, men det passer vist ikke helt… :mrgreen:

  56. Henrik Stidsen said,

    10 November 2006 at 11.15.19

    Det er desværre ikke altid positivt kun at kende folk via nettet - jeg syns i hvert fald jeg har oplevet at når man har chattet med folk i laaaang tid og så møder dem IRL så er det mega akavet og man har ingenting at snakke om og ingenting at give sig til sammen. Det kan selvfølgelig også være omvendt at man bare har det endnu federe sammen fordi man kender hinanden godt allerede.

  57. Jesper said,

    10 November 2006 at 13.07.08

    @Henrik: Du får et hint… Tarm! :mrgreen:

  58. Henrik Stidsen said,

    10 November 2006 at 14.07.30

    Du ka selv være en lort Jesper ;)

  59. Jesper said,

    10 November 2006 at 17.34.58

    @Henrik: Det kan være det fik 5øren til at falde?

  60. Henrik Stidsen said,

    10 November 2006 at 17.39.16

    Jow jow da, det gjorde det da

  61. Rebekka said,

    11 November 2006 at 09.29.27

    Er det ikke noget med at Tarm skal skifte navn? :mrgreen:

  62. Mikael said,

    11 November 2006 at 09.56.32

    Det har jeg også hørt noget om. Det havde jeg aldrig troet, synes altid de har været lidt lokalpratriotiske i forhold til Skjern..

  63. Henrik Stidsen said,

    11 November 2006 at 10.44.54

    Det har jeg også hørt noget om - og så vidt jeg forstod er der vild uenighed om hvorvidt det skal blive til noget. Hvad de alternative forslag så er har jeg til gengæld ikke hørt noget om…

  64. Mikael said,

    11 November 2006 at 11.41.30

    Jeg tror bare det skal hedde Skjern. Skjern-Tarm er for langt ude. Eller måske Tarm skal hedde Egvad. Det hedder sognet. Tarmnavnet kom vist nok først da den blev en stationsby. Tror jeg.

  65. Henrik Stidsen said,

    11 November 2006 at 15.34.10

    Det ville da være total forvirring hvis begge byer skal hedde Skjern, hvodan “markerer” man så om det er den ene eller den anden Skjern ?

    Egvad ville være meget bedre, det hedder komunen da også i forvejen svjh.

  66. Mikael said,

    11 November 2006 at 18.30.27

    Måske Skjern 1 og Skjern 2? ;)
    Ja, den er god, synes jeg.

  67. Henrik Stidsen said,

    11 November 2006 at 18.33.48

    Eller Skjern og Ny Skjern - for slet ikke at nævne Skjern Øst og Skjern Vest (eller nord/syd, jeg husker ikke lige hvordan de ligger i forhold til hinanden).

  68. Mikael said,

    11 November 2006 at 18.34.39

    Nord og syd, that is.
    Hvad med Korsbæk?

  69. Mikael said,

    11 November 2006 at 18.49.41

    Min farbror har sendt mig en artikel om Skjern og Tarm. Det viser sig at stednavnet Tarm stammer helt tilbage fra 1347.
    Læs mere:
    http://www.dagbladet-skjern-tarm.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061108/SKERN/111080444/0/SKERN&SearchID=73262654431083&sectioncat=SKERN

  70. Henrik Stidsen said,

    11 November 2006 at 18.51.24

    Ja det var jo så lige det med geografien igen ;)

    Korsbæk - jeg syns jeg har hørt det navn før ;)

  71. Mikael said,

    11 November 2006 at 19.00.52

    Ja.. og når han nu hedder Mads Skjern i den serie, så var Korsbæk jo et godt forslag.

  72. Henrik Stidsen said,

    11 November 2006 at 19.16.49

    Jeg tror ikke det vil være så populært hos borgerne - selvom det nok kunne være et turiststunt ;)

  73. Mikael said,

    12 November 2006 at 00.55.54

    Hvem ved. Den er da populær på tv.. :)

  74. Henrik Stidsen said,

    12 November 2006 at 01.04.25

    Det er der jo så meget der er - så kunne den jo også komme til at hedde Vejrudsigten ;)

  75. Mikael said,

    12 November 2006 at 01.05.22

    Eller Hokus Krokus… :)

  76. Henrik Stidsen said,

    12 November 2006 at 01.14.59

    Det er måske lidt mere charmerende

  77. Rebekka said,

    12 November 2006 at 08.43.02

    Når en vej kan hedde “Godt Gemt” kan en by vel også hedde “Vejrudsigten” :mrgreen:

  78. Henrik Stidsen said,

    12 November 2006 at 13.03.42

    Det kan der være noget om :) Minder mig om at man her i Esbjerg har vedtaget at alle stierne i de forskellige stisystemer rundt om i byen skal have navne af hensyn til redningsberedskabet - det skal nok blive spændende hvor kreative dem der skal finde på navnene er.

  79. Nikolaj said,

    12 November 2006 at 19.11.38

    Man kan ikke kalde en by i Jylland for Korsbæk. Det er så indlysende at Matador foregår i en by på Sjælland, både ud fra den måde folk taler på, og ud fra at de ikke skal sejle for at komme til København. Navnet Korsbæk er i øvrigt sammensat af KORSør og HolBÆK, og “Feddet” som ligger uden for Korsbæk, ligger i virkelighedens verden uden for Præstø.
    Bortset fra det, så er det jo før set at byer har skiftet navn. Chemnitz i Tyskland hed Karl-Marx-Stadt i DDR-tiden, og Volgograd i Rusland hed Stalingrad i en periode. Istanbul har heddet både Konstantinopel og Byzans, og Trondheim i Norge hedder så vidt jeg ved, også Nidaros.
    Og så kan jeg forresten godt forstå at der er mange som gerne vil have at Tarm skifter navn. Ved samme lejlighed kunne man overveje at finde på et nyt navn til Lem, da jeg har erfaret at nogle mennesker får et smørret grin på over det bynavn.

  80. Mikael said,

    13 November 2006 at 00.05.21

    Jeg vidste ikke at det var derfra Korsbæk kom. Interessant.

    For slet ikke at nævne Sankt Peterborg/Leningrad.. og har den ikke også haft et tredje navn, som jeg bare har glemt?

    Tjaa, man kan vænne sig til meget. Jeg tænker ikke over de to byers eventuelle misforståelige navne.

  81. Jesper said,

    13 November 2006 at 13.54.00

    Sikke en snak der kommer ud af at jeg nævner Tarm… :-D

  82. Henrik Stidsen said,

    13 November 2006 at 15.37.17

    Væn dig til det Jesper - kommentarer her hos Mikael har det med at udvikle sig :)

  83. Nikolaj said,

    14 November 2006 at 11.38.45

    Skt. Petersborg hed Petrograd en overgang før den kom til at hedde Leningrad. Det var vist et forsøg på at russificere navnet Skt. Petersborg. (Jeg gad i øvrigt vide hvordan man i dag siger Skt. Petersborg på russisk! På engelsk siger man jo Saint Petersburg, og på tysk vel Sanktpetersburg?).

  84. Mikael said,

    14 November 2006 at 23.20.13

    Så var det nok Petrograd jeg tænkte på… det hed den fra 1912-24, siger Lademann.. :)

  85. Steffen said,

    18 November 2006 at 01.42.57

    Fik ikke fulgt med i denne kommentar, eller andre for den sagsskyld. Men det var sjovere at læse op på den, end at bruge aftenen på at læse alle kollegaernes årsberetniger for deres arbejde. Men kender jeg også Jesper fra Tarm? Men jeg kender ikke Henrik, selvom at jeg har gået på samme efterskole som ham. Men tilbage til et meget vigtigere spørgsmål. Hvordan går det med migrænen? Og kaffe drikningen? Tror jeg vil ud og sætte en kande over.

  86. Mikael said,

    18 November 2006 at 09.52.27

    Nej, jeg tror ikke du kender ham… det gør jeg heller ikke… ved vist bare hvem han måske er.

    Tjaaa, den dukkede op igen i den her uge et par gange, det gik ellers godt første uge. Men drikker da kun et krus kaffe på arbejde nu, hvor jeg før drak to. Så om ikke andet, så har jeg da fået sat forbruget ned.. :)

  87. Rebekka said,

    25 November 2006 at 10.16.39

    Faldt lige over lidt fakta, der stammer fra Fødevarestyrelsens hjemmeside:
    “Koffein findes naturligt i kaffe, te, kakao, colanød, maté og guarana. Desuden bliver koffein anvendt som tilsætningsstof i læskedrikke som fx cola. Indtagelse af 50-200 mg koffein modvirker træthed, mens en dosis på 200-500 mg kan give hovedpine, rystelser, nervøsitet og søvnbesvær. En normal kop kaffe indeholder 50-80 mg koffein. En halv liter cola må maksimalt tilsættes 75 mg koffein. Stærk te kan indeholde lige så meget koffein som kaffe.”
    Derfor kan kaffen vel meget vel have givet dig hovedpine. Dit forbrug på 1 krus passer nok meget godt med den mængde, der modvirker træthed mens du er kommet udenom den mængde der kan give hovedpine. Det kommer så også an på hvor meget cola og chokolade du får ved siden af :mrgreen:

  88. Mikael said,

    25 November 2006 at 14.17.09

    Interessant info. Ja, det er nok bedst at man ikke overskrider de 200 mg.. især hvis man bøvler med hovedpine og søvnbesvær.
    Cola drikker jeg ikke så meget af og heller ikke så meget chokolade.

  89. Steffen said,

    25 November 2006 at 18.49.41

    Inden for hvor lang tid, må man indtage den mængde af koffein? Et døgn gætter jeg på.

  90. Rebekka said,

    26 November 2006 at 08.27.35

    Ja, indenfor et døgn :mrgreen:

  91. Michael said,

    15 February 2010 at 15.07.45

    Jeg havde faktisk en gang et lignende problem og det gik væk da jeg stoppede med kaffen. Men det var også mave og alt muligt andet der gik amok…:( Nu drikker jeg kun te og det er virkeligt godt for kroppen. Mest urtete og hvid eller grøn te. Også lidt rooibus, det skulle være rigtig sundt :)
    Jeg køber det hos www.millamedenka.dk

  92. Michael said,

    15 February 2010 at 15.08.22

    www.millamedenka.dk skulle der have stået :)

    Tehandlen hedder Milla Medenkas Te, mærkeligt navn :)

RSS feed for comments on this post

Leave a Comment